ویکیپدیا:

ماینکرفت (به انگلیسی: Minecraft) یک بازی جهان باز مستقل است که توسط موجنگ AB ساخته شده و توسط همین استودیو برای PC و موبایل منتشر شده است. نسخه پی سی بازی به صورت عمومی در ۱۷ می ۲۰۰۹ با عنوان نسخه آلفا منتشر شد و بعد از آپدیت‌های پیاپی به عنوان نسخه اصلی و نهایی در ۱۸ نوامبر ۲۰۱۱ عرضه شد. همچنین نسخه‌ای از بازی برای اندروید یک ماه قبل از آن در ۷ اکتبر منتشر شد. نسخه آی‌اواس بازی نیز در ۱۷ نوامبر ۲۰۱۱ منتشر شد. در تاریخ نهم می ۲۰۱۲ میلادی بازی برای ایکس‌باکس ۳۶۰ به عنوان نسخه ایکس‌باکس لایو که توسط ۴J Studios توسعه داده شده بود عرضه شد. تمامی نسخه‌های ماینکرفت به روزرسانی‌های دوره‌ای دریافت می‌کنند.

ویژگی‌های خلاقانه و قابلیت‌های ساخت و ساز در ماینکرفت به بازیگران این امکان را می‌دهد تا به وسیله مکعب‌های با بافت‌های مختلف در دنیایی رویه‌ای، سازه‌های مختلف و متفاوتی را بسازند. فعالیت‌های دیگر در بازی شامل اکتشاف، جمع‌آوری منابع، صنعتگری و مبارزه می‌شوند. گیم‌پلی در نسخه تجاری بازی، شامل دو حالت اصلی می‌باشد: حالت Survival (بقاء)، که بازیکنان در آن می‌بایست به جمع‌آوری منابع پرداخته و برای حفظ و نگه داری میزان سلامتی و گرسنگی خود تلاش نمایند؛ و حالت Creative (خلاقانه)، که در آن بازیکنان موجودی نامحدودی از منابع را در اختیار دارند، آزادانه می‌توانند پرواز کنند. در این حالت درجه سلامتی و گرسنگی وجود ندارد. همچنین حالت سومی با عنوان Hardcore وجود دارد که همانند حالت Survival (بقاء) با تفاوت در میزان سختی است. در این حالت بازیکن تنها یک جان داشته و پس از مرگ، مجبور به حذف دنیایی که ساخته است می‌شود.

ماینکرفت موفق به دریافت ۵ جایزه از کنفرانس توسعه دهندگان بازی در سال ۲۰۱۱ شد: جایزه نوآوری، بهترین بازی قابل دانلود، و همچنین برنده بهترین بازی جدید از بخش انتخاباتی توسعه دهندگان بازی و جایزه انتخابی حضار شد. این بازی برنده جایزه بزرگ Seumas McNally از فستیوال بازی‌های مستقل در ۲۰۱۱ نیز شد. ماینکرفت همچنین برنده جایزه جوی استیک طلایی در بخش بهترین بازی قابل دانلود در سال ۲۰۱۲ شد. در تاریخ ۸ آوریل ۲۰۱۳ حدود ۱۰ میلیون نسخه پی سیبازی به فروش رفت و در ۲۲ ژانویه ۲۰۱۳ بیش از ۲۰ میلیون نسخه از بازی در تمامی پلتفرم‌ها به فروش رسید.

در سال ۲۰۱۴ میلادی شرکت مایکروسافت با خریداری شرکت موجنگ مالکیت فکری این بازی را از آن خود کرد.

Minecraft – Pocket Edition از سری بازی های به ظاهر عمل بسیار بد گرافیک پیکسلی اما در عمل بسیار اعتیاد آور و مهیج است و جالب است بدانید این بازی با همین گرافیک  و با همین حالت نمایش توانسته در گوگل پلی امتیاز بسیار خوب 4.5 از 5 را علی رغم قیمت 7 دلاری اش به دست آورد!


لینک دانلود  برای اندروید 2.3+

 حجم : 14 MB (مگابایت)(فرمت apk)

 منبع: گتوند دانلود ا    www.Gtv-dl.ir

 لینک های دانلود: دانلود از سرور trainbit


لینک دانلود  برای اندروید 4.2+

 حجم : 14 MB (مگابایت)(فرمت apk)

 منبع: گتوند دانلود ا    www.Gtv-dl.ir

 لینک های دانلود: دانلود از سرور trainbit


لینک دانلود  نسخه مود شده

 حجم : 14 MB (مگابایت)(فرمت apk)

 منبع: گتوند دانلود ا    www.Gtv-dl.ir

 لینک های دانلود: دانلود از سرور trainbit