QR کد چیست؟

QR Code یک رمزینه (بارکُد) ظرفیت بالای رمز دار دو بعدی با ساختار ماتریسی (صفر و یک) می باشد که به منظور رمز گشایی آسان محتویات آن با سرعت زیاد طراحی شده است. این رمزینه ها دارای ساختار مربعی شکل است، که اطلاعات در آن به صورت نقطه های مربعی کوچک مشکی که به آن ها واحد یا Module گفته می شود، بر اساس الگوی استاندارد (ISO/IEC 18004:2006) ایجاد می شود.

می توان گفت که گسترده ترین کاربرد رمزینه پاسخ سریع بخصوص برای عموم مردم، استفاده و بهره برداری از اطلاعات رمز شده در آن با استفاده از تلفن های همراه است. در واقع رمزینه پاسخ سریع (QR-code) بارکد هایی ساده اند که می‌توانند عملیات زیادی در گوشی های موبایل انجام دهند. این رمزینه ها می‌توانند برای تغییر اطلاعات مخاطبان، اجرای یک لینک وب، باز کردن یک برنامه، یا حتی شماره‌ گرفتن مورد استفاده قرار گیرند. همچنین با گوشی اندرویدی، می توان به راحتی از مارکت های اندروید، بازی ها و نرم افزارهای مورد نیاز را خریداری یا بارگذاری نمود.

کاربران تلفن‌های همراهی که دستگاهشان مجهز به نرم‌افزار کدخوان است، می توانند “رمزینه پاسخ سریع” را در هر جایی که باشد (روی کاغذ روزنامه، نمایشگر رایانه و یا روی بدنه اتوبوس!) اسکن کنند تا اطلاعات ذخیره شده در آن که می تواند شامل: قیمت و اطلاعات مربوط به یک کالا، شماره تلفن، پیامک و یا هر متنی است، مشاهده نمایند؛ یک صفحه‌ی وب را بدون نیاز به تایپ آن، بر روی تلفن همراه را باز کنند. این عمل اتصال از دنیای فیزیکی به دنیای دیجیتال، به نام “هاردلینک” یا “مجازی کردن دنیای فیزیکی” گفته می شود.

 

qr کد اختصاصی گتوند دانلود

دریافت اطلاعات ذخیره شده در QR-code ها بوسیله گوشی تلفن همراه:
برای خواندن (اسکن) این کدها، گوشی (تلفن همراه) یا تبلت شما می بایست به موارد زیر مجهز باشد:
– دوربین با قدرت تفکیک مناسب
– نرم افزار رمزینه خوان (بارکرد خوان)

در برخی از مدل های گوشی های تلفن همراه، نرم افزار رمزینه خوان (بارکرد خوان) بطور پیش فرض نصب شده وجود دارد. تلفنهای هوشمند بلک بری و سیستم عامل گوشی گوگل موسوم به “آندروید”، استفاده ازکد “QR” را که شامل اضافه کردن بارکد‌خوان “زینگ” بر روی برخی از مدل‌ها می‌باشد، پشتیبانی می‌نماید. همچنین دارندگان آیفون و آی پد می توانند از اپلیکیشن‌ها رایگانی که ویژه اسکن این کدها نوشته شده استفاده کنند.
سیستم عامل نوکیا موسوم به “سیمبین” نیز مجهز به یک بارکدخوان است که قادر به خواندن کدهای “QR” می‌باشد، فناوری NFC در گوشی‌های جدید روش بی‌نظیری برای استفاده از یک ضربه کوچک برای اسکن بارکدها می باشد. همینطور “ام-بارکد” نیز یک کدخوان”QR” برای سیستم عامل “مائیمو” است. حتی دارندگان گوشی هایی با سیستم عامل جاوا نیز می توانند از نرم افزار رایگان موجود مانند: KaywaReader استفاده کنند.

برای خواندن لینک بارکد، احتیاج به نرم افزار بارکدخوان دارید. سایت گتوند دانلود نرم افزار Barcode Scanner را پیشنهاد می کند. این برنامه مورد تایید و استفاده گوگل می باشد. این برنامه را می توانید از اینجا دانلود کنید.

راهنمای خواندن QR کد

پس از نصب برنامه Barcode Scanner، آن را باز کرده و دوربین موبایل را کمی به بارکد نزدیک کنید. پس از چند ثانیه برنامه به طور خودکار بارکد را خوانده و لینک نهفته در آن را به شما نمایش می دهد. سپس روی گزینه Open Browser کلیک کنید تا لینک به مرورگر گوشی شما ارجاع داده شود و دانلود آغاز شود.

راهنمای خطاهای موجود در اجرای بازی ها و آموزش رفع اشکالات

توجه داشته باشید اگر بازی بر روی سیستم شما به صورت کامل نصب شد و در روند نصب بازی شما پیغام خطایی دریافت نکردید، بازی سالم است، حال اگر در هنگام اجرای بازی با پیغام خطایی مواجه شدید و یا نتوانید وارد بازی شوید این اشکال غالباً به دلیل موارد زیر است:

1- در نظر داشته باشید، اولین پارامتری که برای اجرای کامل و بدون اشکال یک بازی باید در نظر گرفت، سخت افزار کامپیوتر هست. یعنی سیستم شما باید دارای حداقل سیستم مورد نیاز آن بازی باشد.
برای یافتن حداقل سیستم مورد نیاز بازی ها می توانید از مشخصاتی که پشت جلد بازی ها نوشته شده و یا از سایت های معتبر که بازی را دانلود می کنید استفاده نمایید، مشخصات سخت افزاری کامپیوتر شما باید بالاتر از این مشخصات باشد تا بازی بدون اشکال اجرا گردد.

2- یکی دیگر از پارامترهای مهم برای اجرای بازی ها، نرم افزارها هستند که ما آن ها را به عنوان نرم افزارهای جانبی می شناسیم و باید همگی نصب باشند تا بازی بدون اشکال اجرا گردد.
اگر بازی ای را خریداری کرده اید این نرم افزارها معمولا در پوشه ای به نام Tools یا Support در آخرین DVD آن بازی می باشند اما اگر بازی ای را دانلود کردید یا DVD شما چنین پوشه ای ندارد، می توانید در ادامه این مطلب آنها را دانلود کنید.

3- اختلال نرم افزاری در مواردی نادر با وجود سخت افزار کافی، و نصب نرم افزار های مورد نیاز باز هم اجرای بازی با خطا روبرو می شود که این مورد مربوط به اختلال نرم افزار به عنوان مثال وجود نرم افزار آنتی ویروس و یا نرم افزار دیگری در کامپیوتر شما است که با اجرای بازی تداخل دارد، راهکار این مشکل تست بازی بر روی کامپیوتر دیگر و یا نصب بازی بر روی یک ویندوز از نو نصب شده می باشد.

توجه داشته باشید که در حال حاضر مهم ترین بخش نرم افزاری برای اجرای یک بازی و نیز روان بودن آن، درایور کارت گرافیک است. برای اینکه یک بازی به بهترین شکل اجرا شود و در حین بازی هنگ نکند یا تیک نزند باید همیشه درایور کارت گرافیکتان آپدیت آخرین ورژن باشد. آخرین آپدیت درایور کارت های گرافیک را می توانید از اینجا دانلود کنید و یا اگر می توانید وارد سایت سازنده کارت گرافیکتان شوید و بعد از انتخاب مدل کارت گرافیک و ویندوز، درایور مربوط به آن را دانلود و نصب نمایید.

لینک به دانلود درایور کارت گرافیک های Nvidia - GeForce

لیست خطاهای موجود در بازی ها و راه حل رفع آن ها:

خطایی که در آن کلمه openal32.dll ذکر شده است:
دلیل وجود این خطا نبودن فایلی به نام openal32.dll است، این فایل را از اینجا دانلود کنید و بعد از دانلود آن را در کنار فایل اجرایی بازی قرار دهید. یا می توانید نرم افزار openAL Installer را دانلود و نصب کنید.

دانلود دانلود OpenAL به همراه فایل DLL - با حجم 800 کیلوبایت

خطایی که در آن کلمه MSVCP100.dll و یا MSVCP110.dll ذکر شده است:
ابتدا نرم افزار ++Microsoft Visual C را نصب کنید.
در صورتی که با نصب ++Microsoft Visual C باز هم این مشکل برای شما وجود داشت.

لینک به دانلود ++Visual C

چنانچه از ویندوز 7 استفاده می کنید:
روی فایل اجرای بازی کلیک راست بزنید و گزینه Properties را انتخاب نمایید، حالا به صفحه Compatibility بروید و تیک گزینه Run this program in compatibility mode for را بگذارید و از منوی پایین آن WindowsXP Service Pack 3 را انتخاب کنید. حالا بازی را اجرا کنید.

چنانچه از ویندوز 8 استفاده می کنید:
مراحل بالا را قبل از نصب بازی برای فایل Setup.exe انجام دهید.

در صورتی که باز هم با این مشکل مواجه شدید اقدام به نصب دیگر کتابخانه های مایکروسافت مانند Direct X, dot Net Framework و ... کنید.

خطایی که در آن کلمه OpenGL ذکر شده است:
دلیل این نبود دایرکت ایکس ها و کتابخانه های OpenGL می باشد، برای رفع این اشکال درایور کارت گرافیکتان را به آخرین ورژن ارتقا دهید و همچنین DirectX کامل را نصب کنید.

لینک به دانلود DirectX

خطایی که در آن کلمه d3dx9 و یا D3dx.dll ذکر شده است:
دلیل این خطا، نبود یا ناقص بودن نرم افزار DirectX می باشد چون هر DirectX یک سری آپدیت و SDK مخصوص به خود دارد که هر کدام برای اجرای یک سری بازی ها نیاز می باشند، ممکن است DirectX که از قبل نصب کرده اید شامل این فایل ها نباشد و بازی شما با آن کار نکند، لذا همیشه DirectX مخصوص هر بازی را قبل از اجرای آن نصب کنید. پیشنهاد ما به شما استفاده از کامل ترین و جدید ترین DirectX موجود که تمامی آپدیت ها و SDK ها را شامل می شود استفاده کنید که دیگر نیازی به نصب DirectX ها مخصوص نباشید.
آخرین ورژن DirectX که مربوط به تاریخ Jun 2010 همراه با کلیه آپدیت ها و SDK ها برای کارت گرافیک و کارت صوت و همچنین ابزار سه بعدی می باشد را در قالب 572 مگابایت از اینجا دانلود کنید.
لینک به دانلود DirectX

خطایی که در آن به دیسک اورجینال یا شماره سریال اشاره می شود:
خطاهایی که پیام هایی مانند Original disk not found و یا please insert original disk می باشد و یا شما هیچ شماره سریالی برای بازیتان ندارید ولی بازی از شما شماره سریال می خواهد و پیام های مشابه دیگر را دریافت می کنید، این خطا از کرک بازی شماست.
اگرچه اکثر مواقع کرک کردن بازی ها به یک شکل متداول یعنی کپی و چسباندن فایل اجرایی کرک شده بازی می باشد، اما همیشه این روش کارساز نیست. لذا برای اطمینان از صحت روش کرک بازی به فایل های درون DVD های بازی مراجعه کنید و به دنبال فایل راهنما باشید و توصیه ما به شما این است که همیشه قبل از شروع نصب یک بازی، به محتویات DVD آن مراجعه کرده و اگر فایل راهنما (Help) وجود دارد یک بار آن را به دقت ببینید و بعد از آن اقدام به نصب و کرک بازی کنید.

خطایی که در آن کلمه xlive.dll یا microsoft live  یا game live ذکر شده است:
برخی از بازی ها که اکثرا توسط شرکت Microsoft و EA Games عرضه می شوند برای ارایه یک سری خدمات مانند بازی آنلاین، ثبت رکوردها، جهانی کردن فایل های سیو، به اشتراک گذاری اطلاعات توسط بازیکن ها و ... به یک نرم افزار به نام Microsoft Games for Windows - LIVE Game  احتیاج دارند. برای رفع این مشکل، نرم افزار Microsoft Games for Windows - LIVE Game را از اینجا دانلود و نصب کنید.
بعد از آن زمانی که وارد بازی شدید، دکمه HOME را از روی کیبورد فشار دهید و یک اکانت آفلاین بسازید تا بتوانید بازی هایتان را ذخیره کنید.
دانلود دانلود Microsoft Game Live - با حجم 75 مگابایت

خطایی که در آن کلمه ++C و یا vcredx86 ذکر شده است:
این خطا بخاطر عدم وجود مترجم ها و کتابخانه های زبان ++VC  می باشد، این کتابخانه و مترجم ها تحت عنوان نرم افزار Microsoft Visual C++ redistributable می باشند که در ورژن های 2005 و 2007 و 2010 ارایه شده اند. پیشنهاد ما به شما ورژن 2010 است، اما اگر باز هم بعد از نصب این نرم افزار با پیام های خطای این چنینی مواجه شدید ورژن های دیگری از آن را امتحان کنید.
لینک به دانلود ++Visual C


خطایی که در آن کلمه framework ذکر شده است:
دات نت فریم ورک (dot net framework) یک رابط برنامه نویسی می باشد که در واقع ویندوز را کامل می کند، توضیحات کامل آن را می توانید از تاپیک مربوطه مطالعه بفرمایید. زمانی که خطایی این چنینی ظاهر می شود باید یکی از ورژن های دات نت را نصب کنید، پیشنهاد ما به شما ورژن 3.5 سرویس پک 1 است اما اگر باز هم بعد از نصب این نرم افزار با پیام های خطای این چنینی مواجه شدید ورژن های دیگری از آن را امتحان کنید.
لینک به دانلود Microsoft .NET Framework

خطایی که در حین بازی ظاهر می شود و اجازه Save کردن را به ما نمی دهد:
معمولا این گونه خطاها کمتر به چشم می خورند، اینگونه خطاها بیشتر در حین بازی در زمان ساخت پروفایل ظاهر می شوند، البته گاهی اوقات نیز قبل از بازی به شما پیامی تحت عنوان اینکه "نمی توانید بازیتان را ذخیره کنید" نمایش داده می شود. دلایل عمده وجود این خطا یکی بخاطر عدم وجود نرم افزار Microsoft Games for Windows - LIVE Game که قبلا به آن اشاره شد، می باشد و دیگری بخاطر عدم وجود نرم افزار Steam است. کار با نرم افزار Steam به این گونه است که شما باید ابتدا یک اکانت در استیم بسازید و با اکانتتان به آن وارد شوید سپس بازیتان را در اکانت خود وارد (ADD) کنید و بعد از طریق این نرم افزار بازی را اجرا کنید تا این بازی فایل های سیو شما را در اینترنت ثبت کند و رکوردهایتان را به همه نمایش دهد. یکی دیگر از خصوصیات استیم این است که شما به راحتی می توانید آخرین آپدیت های بازی ها را دانلود کنید.
دانلود دانلود Steam - با حجم 1 مگابایت

خطایی که در آن کلمه Fatal Error ذکر شده است:
این اشکال بخاطر عدم سازگاری فایل اجرایی بازی با ویندوز شماست، برای رفع این موضوع ابتدا آنتی ویروستان را غیرفعال کنید و یک بار دیگر بازی را نصب کنید و قبل از اجرای بازی روی فایل اجرایی آن کلیک راست بزیند و گزینه Properties را انتخاب کنید، در صفحه Compatibility ، تیک Run this pro... را بزنید و یک ویندوز پایین تر از ویندوز خودتان انتخاب کنید و OK بزنید و بازی را اجرا کنید. اگر مشکل رفع نشد این بازی با ویندوز شما سازگار نیست. همچنین نصب DotNet Framework 3.5 می تواند در رفع این اشکال موثر باشد.
لینک به دانلود Microsoft .NET Framework

وقتی بازی شما صدا نداشت و یا با
خطایی که در آن عبارت
Error during initialization Unhandled exception caught

ذکر شده است و یا به محض اجرای آن پیغام Don't Send مواجه شدید:

این اشکال بخاطر وجود کارت صوتی های متعدد در کامپیوتر شماست، برای رفع این مشکل به کنترل پنل بروید و System را باز کنید و از صفحه Hardware دکمه Device Manager را بزنید و در زیر شاخه های Sound درایورهای مربوط به کارت صوتی های دیگر مانند کارت آن بورد مادر بورد یا کارت صوتی بعضی مودم ها و ... را Disable کنید. اگر باز هم مشکل شما حل نشد به تنظیمات کارت صوتی بروید و کیفیت خروجی را روی Studio Quility 48100 Hz - 24 bit  تنظیم کنید.


خطایی که در آن عبارت OS Not Support و یا Operation System not Support ذکر شده است:
این به دلیل قدیمی بودن سیستم عامل شما یا بازی نسبت به سیستم عامل شماست، برای رفع این اشکال ویندوز خودتان را آپدیت کنید، پیشنهاد ما به شما استفاده از ویندوزهای حاوی سرویس پک می باشد.

خطایی که در آن کلمه nvidia physx ذکر شده است:
PhysX یک میان افزار است که به صورت تخصصی یک سری از رخدادهای فیزیکی خاص مانند برخورد و تصادف اجسام و حرکات بدن و ... را شبیه سازی می کند. این نرم افزار در درایور کارت گرافیک و همچنین به صورت جداگانه وجود دارد ولی پیشنهاد ما به شما برای رفع این اشکال، آپدیت درایور کارت گرافیک به آخرین ورژن آن می باشد. اگر آخرین ورژن درایور کارت گرافیک شما نصب است و باز هم این اشکال را می بینید به کنترل پنل کارت گرافیکتان بروید و از قسمت Set PhysX Configuration این نرم افزار را فعال کنید.

لینک به دانلود درایور کارت گرافیک های Nvidia - GeForce

خطایی که در آن کلمه 3D Vision ذکر شده است:
این خطا بخاطر این است که شما یا امکانات سخت افزاری سه بعدی را ندارید یا بازیتان سه بعدی نیست یا درایور سه بعدی کارت گرافیک شما فعال نیست، برای این امر پیشنهاد ما استفاده از ویندوز 7 به بالا می باشد که باید بعد از نصب درایور کارت گرافیک وارد کنترل پنل گرافیک شوید و در قسمت 3D Vision ، آن را فعال کنید. همچنین با مشاهده خطاهای این چنینی از صحت کارکرد قطعات سه بعدیتان اطمینان پیدا کنید، یعنی باطری ها، اتصالات و ...

خطایی که در آن گزینه Send و Don't Send وجود دارد:
کاربرهای ویندوز XP معمولا با پیام های این شکلی زیاد سر و کار دارند و چون دلایل فراوانی باعث بوجود آمدن این اشکال هستند, نمی توان یک راه حل خاص به آن اختصاص داد، بیشتر اوقات این اشکالات بخاطر خرابی ویندوز رخ می دهند. پیشنهاد ما به شما استفاده از ویندوز 7 می باشد.